Andrea Gavriliu: Îi simt pe acești tineri actori ca pe niște profesioniști care știu să-și managerieze oboseala și să-și ducă task-urile până la capăt
Oana Bogzaru
Timp de patru zile, concurenții de la Gala Hop au lucrat intens și la foc continuu, începând cu ora șapte dimineața, până târziu în noapte când luau sfârșit probele sau spectacolele. La Vox Maris Resort nu se stă, ci se muncește, nu se fac băi răcoritoare în piscină, ci se transpiră din greu în sala de repetiții la workshop-ul condus de Andrea Gavriliu, Horia Suru și Petre Ancuța. Doar o întâlnire cu doamna ministru rupe acest lanț al obișnuinței, pentru o întâlnire prin care poate Corina Șuteu vrea să cunoască mai bine problemele din teatru și mai ales pe cele ale tinerilor actori. Unii aleg să stea îndelung la discuții pe acest subiect, însă alții vin în sala de repetiții și se încălzesc pentru ce urmează. Petre Ancuța exersează la pian tema muzicală compusă de Angelo Badalamenti pentru Twin Peaks, Andrea Gavriliu repetă mișcările pe care trebuie să le lucreze cu actorii, iar Horia Suru așteaptă, la fel ca toată lumea de altfel, apariția concurenților.
Într-un final, ne strângem toți, împreună cu Miklos Bács, care le cere actorilor să se concentreze mai mult, să repete mai puțin pentru proba de étude care nu necesită mai mult de o jumătate de oră la o cafea, cere spontaneitate și energie, chiar dacă în sinea lui e conștient de oboseala și de tensiunile acumulate de lucrul continuu într-un timp atât de scurt.
În ultima seară, publicul nu va urmări un spectacol propriu-zis cu toți concurenții, căci scopul workshop-ului nu a fost să ducă la un produs finit, ci să antreneze calitățile fiecăruia, să se cunoască și să reușească să comunice eficient și pe scenă. Astfel, actorii propun soluții pentru situațiile coregrafice gândite de Andrea Gavriliu, Horia Suru completează ideile, Petre Ancuța discută cu Ștefan Pavel și Cristina Juncu care conduc acțiunea prin sunetele de chitară. Tensiunile se diminuează și revine bucuria de a lucra împreună, astfel încât spectacolul prezentat în această ultimă seară să fie o încântare și pentru public.
În continuare, Andrea Gavriliu specifică într-un foarte scurt interviu care a fost scopul acestui workshop și ce a însemnat să lucreze cu tinerii actori de la Gala Hop din acel acesta.
Ce ați vrut să construiți împreună prin aceste workshop-uri?
Ideea a pornit, bineînțeles, de la Shakespeare și de la tema „ne-bun pentru această lume” și am încercat să găsim un limbaj muzical și coregrafic care să țină uneori loc textului atât de frumos al lui Shakespeare. Dorința lui Miklos Bács a fost să ne pună alături pe mine, pe Ada Milea pentru a colabora pentru prima oară, lucru pe care mi-l doream de multă vreme, și pe Horia Suru și Petre Ancuța care sunt aici pentru că Ada Milea din nefericire nu a putut ajunge. Partea muzicală a fost lucrată la București imediat după preselecție. Parte muzicală pe care eu zilele acestea încerc să o pun sub o formă „ușor mișcată”, dar în principiu nu vrem să ne îndepărtăm de la ideea de workshop. Țin cu dinții de faptul că acesta este un workshop și nu sunt niște repetiții pentru un spectacol. În primul rând ar fi o misiune sinucigașă din moment ce sunt 29 de participanți. Încercăm să funcționăm ca un grup în aceste patru zile și pe parcursul workshop-ului propunerile lor sunt mai mult decât bine-venite, evităm să-i „regizăm” pentru că sunt mult prea talentați și mult prea plini de imaginație ca să nu-i încurajăm să vină ei cu propuneri.
Care a fost energia lor în aceste patru zile?
Sunt, evident, obosiți. Au foarte multe task-uri, de la șapte dimineața au antrenament pe plajă, unul foarte dur, apoi discuții, apoi workshop-ul cu noi, apoi trebuie să fie senzaționali în bucățelele pregătite individual sau în grup. E foarte mult ce le cerem. Dar îi simt pe acești tineri actori ca pe niște profesioniști care știu să-și managerieze oboseala, să treacă peste ea și să-și ducă task-urile până la capăt.