„Noi știm ce suntem, dar nu știm ce putem fi”
În ultima zi de concurs a Galei Hop de anul acesta a continuat proba secțiunea individual și proba impusă.
de Lavinia Lazăr
Prima concurentă, Ioana Moldovan, a prezentat Toxic, după Jurnalul secret al Laurei Palmer de Jennifer Lynch. A dat dovadă de aptitudini actoricești, rostind cu forță monologul. „Încerc în fiecare zi să știu pe dinafară corpul care mă privește din oglindă, să mă agăț de el, dar e cumplit când îl compari cu ce a mai rămas din mine ”. După aceste mesaje care te fac să meditezi mai mult la schimbările corpului, la agitație, la zbuciumul interior, la suferințele legate de experiențele de pe parcursul vieții, momentul continuă cu o coregrafie spasmodică, însoțită de mișcări ample, sugestive contextului.
Momentul realizat de Nicolae Dumitru a fost după Furtuna de William Shakespeare. A avut inflexiunea vocii amplă și o interiorizare care a stârnit o atmosferă ce a dovedit un raport dintre superioritate și inferioritate … „Mă chinuie duhul (…) Zeul meu, dă-mi talpa să ți-o sărut, dar, scapă-mă de chinuri”.
Roxana Fânață a surprins prin mișcări circulare, după un concept realizat de ea numit: Between. Compoziția muzicală s-a completat bine cu conținutul mesajelor pe care le-a evocat. A fi sau nu a fi mamă? Ce alegi? Păstrezi sau nu copilul? Ești pregătită să aduci un suflet nou pe pământ? Reflectările momentului sensibil au pus semne de întrebare privind condiția femeii care alege să nu împărtășească cu altcineva bucuria vieții.
Ecouri după Ana Blandiana, George Bacovia, Lucian Blaga, Geo Bogza, Maria Bănuș a fost momentul căruia a ales să-i dea suflu Paul Predușel. „Alergam din răsputeri să găsesc un loc pe pământ. (…) Sunt înțelept. Forța decide”. S-a concentrat mult pe mișcări fiind „Interzis, pedepsit, suprimat” de ceea ce înseamnă a fi doar el pe scenă. Repet, e un mare test acesta de a fi surprins singur pe scenă. Este o validare și un curaj pe care și-l asumă fiecare după a(p)titudini.
Theodora Sandu s-a remarcat și s-a evidențiat mult prin intermediul rolului Ophelia după Hamlet de William Shakespeare. Cântecele Opheliei sunt calde, amestecate prin flori de margaretă și toporași. Gândurile și simțirile ei pierdute în haos sunt vorbe. Imposibilitatea regăsirii sufletului și pierderea sufletului sunt câteva dintre mesajele pe care concurenta le-a pus îndeletniciri marcante. Jocul actoricesc, mișcările au generat și au reușit să ajungă în interiorul minții unor spectatori.
Replici inteligente cu subtilități numeroase, teme alese cu grijă privind mai mult tristețile, dezamăgirile, pierderile care până la urmă pot fi utile, nu? A treia zi de concurs s-a finalizat, iar contemplările, ideile despre viață și zbucium se întrepătrund.
Mai multe imagini din această a treia zi de Gală HOP 2019 puteți găsi aici (foto credit: Andrei Gîndac)